poniedziałek, 28 grudnia 2015

Książki idealne na wieczór.

Lubicie czytać książki? Powiem szczerze, że ja uwielbiam! Szczególnie gdy książka jest tak ciekawa, że zapominam o otaczającym mnie świecie i przenoszę się w jej świat. Gdy mam wolną chwilę od nauki i ćwiczeń lubię usiąść i czytać. To niesamowite, że człowiek stworzył drugi świat, w który przenosisz się gdy tylko tego zechcesz. One sprawiają, że zapomina się o swoich problemach i przykrościach.

1.William Paul Young "Chata".




Zastanawialiście się kiedyś kim jest Bóg? Jak on wygląda? Mogę się założyć, że większość z Was powiedziałaby, że to stary facet z siwą brodą i laską. I tu zaczynają się schody, ponieważ Bóg jest przedstawiony jako młoda murzynka, Jezus jako stary ogrodnik, a Duchem Świętym jest azjatka. Jest to piękna opowieść, która opowiada o tym jak Bóg przychodzi do nas gdy tkwimy w wielkim smutku. Są tam pokazane relacje człowieka z Bogiem. Książka zmieniła o wiele mój światopogląd i myślę, że tą książkę powinien przeczytać każdy nawet jeśli jest niewierzący! :)

2.Anne-Dauphine Julliand "Wyjątkowy dzień".



Jest to piękna historia o niełatwym szczęściu. Czyli opowieść kobiety, która pokazuje jak przeżyła śmierć swojej córeczki i zmaga się z chorobą drugiej pociechy. "Kochaj mnie, mamo. O nic więcej Cię nie proszę. Nie potrzebuję niczego więcej". Niedawno skończyłam czytać tą książkę i w zasadzie to nadal walczę sama ze sobą po jej przeczytaniu. Wywiera mega wrażenie i kieruje na ogromne przemyślenia. Jest to książka, którą czyta się jednym tchem i z oczyma pełnymi łez.

3.C.J Daugherty "Niezłomni".



 Jest to ostatnia książka Wybranych- "Niezłomni". W zasadzie sięgając po pierwszy tom tej książki nie sądziłam, że tak pokocham tą serię i będę do nich wracać. Jest to nietypowa opowieść o nastolatce, która musi szybko dorosnąć i stawić czoła złu. Dziewczyna trafia do elitarnej szkoły z internatem, jednakże to nie jest zwykła szkoła bowiem skrywa ona mroczny sekret. Na ostatnią część "Niezłomni" czekałam bardzo długo, gdy tylko pojawiła się w księgarniach nie wahałam się ani chwili!

4.Regina Brett "Bóg nigdy nie mruga".





O tej książce myślę, że każdy słyszał. Uwielbiam sposób w jaki autorka motywuje nas do dalszego życia. Mi osobiście dała ogromnego kopa do działania! 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu.Są to wskazówki, które pomogą nam w dążeniu do celu i omijaniu przeszkód. "Życie jest za krótkie, żeby tracić czas na nienawiść."

5.Martyna Wojciechowska "Kobieta na krańcu świata".



Ostatnio mam fazę na wszystko związane z podróżami. Może to moje małe marzenie, żeby w końcu wyjechać gdzieś daleko i tylko zwiedzać i zwiedzać. Martyna opowiada o swoich niecodziennych przeżyciach. Książka, która zabrała mnie w daleki świat mimo, że w rzeczywistości leżałam w łóżku.:-)

6.Jarosław Borszewicz "Mroki".




 Myślę, że moje słowa będą tu zbędne, zastąpię je kilkoma cytatami.


"Chciałbym 
zrozumieć człowieka,
który skacze z szesnastego piętra
i w locie krzyczy:
- Śmierci nie ma!"


"I może to paradoks,
ale bardzo mało jest ludzi,
którzy zdają sobie sprawę,
że już zaczęli żyć."

"-Wiesz, co mi przypomina moje życie?
-No?
-Kostkę lodu rzuconą na rozpaloną blachę pieca; topnieje
na moich oczach, a ja nic nie mogę zrobić."

7. Lois Lowry "Dawca".




Jest to opowieść o świecie, w którym ludzie zapomnieli czym są miłość, pamięć i kolory. Jedna z moich ulubionych książek!

"-Jonaszu, kiedyś ludzie mieli uczucia. Wiemy, że kiedyś ludzie czuli dumę, smutek...

-Miłość-rzekł Jonasz.- I ból.

-Nie ból jest najgorszy w posiadaniu wspomnień, ale samotność."



Czytaliście, którąś z tych książek? Jakie są Wasze odczucia? A może czytacie inne książki? Chętnie poczytam Wasze przykłady! :)

Emilka.



30 komentarzy:

  1. O większości słyszałam i nawet widziałam co niektóre na empikowych półkach, ale jeszcze żadna z nich nie wpadła mi w ręce. Muszę jednak przyznać, że bardzo mnie zachęciłaś do ich przeczytania i będę musiała się za nie zabrać. W końcu czytanie jest świetną rzeczą ;]
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK


    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam książki, bardzo się cieszę, że istnieją takie blogi jak Twój, gdzie można zainspirować się co do następnej książki :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę je przeczytać ;)


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. niektóre widziałam, ale żadnej nie czytałam
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. To pierwsze zdjęcie powinnaś zmniejszyć ;) taka moja mała uwaga .A książki też uwielbiam czytać , a te wymienione są mi nieznane a wydają się fajne :D

    rasberrrt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam tylko o niektórych książkach ale wszystkie wydają się bardzo ciekawe :) Może zakupię którąś jeśli nadarzy się okazja.

    my-wayyy.blogspot.com (kliknij)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam czytać książki, zdecydowanie muszę przeczytać którąś z twoich propozycji.
    julia-michalska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bóg nigdy nie mruga jestem w trakcie czytania. ALe wyjątkowy dzien wydaje się też być ciekawa

    http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Obserwuje! <3
    Cudowny blog i zdjęcia ! :):*
    Zapraszam na mój blog link poniżej !
    MÓJ BLOG - http://maaziix33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. z wymienionych książek czytałam tylko pozycję 5, może resztę też uda mi się przeczytać :)
    blog: optymistka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawca jest cudowny, czytałam, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  12. ,,Wyjątkowy dzień" - ta książka zainteresowała mnie najbardziej. :)
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!! :*
    ________________________
    Zapraszam na nowy post, możecie sie dowiedzieć m.in. jak wygrać karte podarunkowa do Topshopu i innych sieciówek na 250$ <3
    luuvmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. ''Chata'' to jedna na najcudowniejszych ksiązek jakie czytałam

    http://blekitnypamietnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam, tylko o kilku książkach z wymienionych, ale na pewno przeczytam je bo wydają się ciekawe :)
    flvcko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. O większości, książek nie miałam pojęcia! Muszę je jak najszybciej przeczytać :)
    PisaneKredkami

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety żadnej z nich nie czytałam, ale przyznam, że mnie zaciekawiłaś, zwłaszcza "Bóg nigdy nie mruga" *.*
    ps. prześlicznie tu u Ciebie ♥


    zapraszam do nas :)
    http://shutupanddancewithus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. ksiązki wydają się ciekawe ;)

    zapraszam również do mnie:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja właśnie dziś skończyłam Wybranych i - KOCHAM, KOCHAM ICH ♥
    Muszę wziąć się za Dziedzictwo :)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  20. Super post,akurat szukałam ciekawej ksiązki!

    http://fxvizzz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiedziałam, że jest książka Martyny Wojciechowskiej. Koniecznie muszę ją kupić!

    http://patutka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam czytać książki za to samo co ty!
    Było by mi miło jak byś wpadła na mojego bloga
    i zostawiła po sobie ślad. Pozdrawiam, obserwuję
    i zapraszam na konkurs u mnie!!

    http://wiktoriaolczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Obecnie czytam "Bóg nigdy nie mruga" i naprawdę mi się podoba ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Pomysłowy post :) świetne książki

    OdpowiedzUsuń
  25. Czytałam "Chatę", mega książka! :D
    Bardzo fajne propozycje, zaciekawiła mnie książke Martyny Wojciechowskiej :3
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam ''Bóg nigdy nie mruga'' :)
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    designchanel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Dawca i Niezłomni... KOCHAM! Bardzo przydatny post, bo szczerze mówiąc, zupełnie skończyły mi się pomysły na tytuły książek, które mogę przeczytać w te długie wieczory. Pozdrawiam, Karolina z
    rutynakarola.blogspot.com
    xxx

    OdpowiedzUsuń
  28. Jedyną z książek, które wymieniłeś, to czytałam Dawcę. Było to tak dawno, a mimo to wywiera na mnie silne emocje. Widzę, że muszę nadrobić moje książkowe zaległości. Z pewnością będę czaić się na jedną z tych powieści, które podałaś. Co do książek, które czytam, to zdecydowanie polecam "Zostań, jeśli kochasz". Jest bombowa! Niedawno przeczytałam także "Tajemny ogień". Mocno wciąga.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuję do dalszej pracy! :)