wtorek, 27 grudnia 2016

Nowości książkowe. #2

Witam Was w ten piękny dzień! Smutno mi trochę, ponieważ te święta minęły zdecydowanie za szybko! :( Gdyby chociaż padał śnieg to mogłabym udawać. Mimo wszystko były one cudowne. Za pare dni powitamy nowy rok. Czekam na niego z niecierpliwością. Styczeń to miesiąc postanowień, dla mnie to raczej biała kartka papieru, gruba kreska, która oddziela nasze wcześniejsze postępowania i szansa, by ten rok spędzić milion razy lepiej niż poprzedni. Dzisiaj przyszłam do Was z książkowymi nowościami, które kupiłam sobie sama :D W książkach mierzy się szczęście (tak jak w kawie i podróżach), także radości mi nie brakuje!




"Jedno niepozorne słowo wyraża to, co naprawdę liczy się w życiu. Hygge.
Hygge to słowo określające filozofię życia, która czyni Duńczyków najszczęśliwszym narodem na świecie. Nie ma odpowiednika w języku polskim, a opisuje chwile szczęścia, ciepła i bliskości, które możemy odnaleźć w najzwyklejszych sytuacjach." 
 Książka zachęciła mnie nie tylko swoim pięknym wyglądem, ale także pozytywnością jaką dzieli się z czytelnikami. Myślę, że z tą książką wkroczę w 2017 :) 


 "Pomroki" są kontynuacją "Mroków". Niektórzy z Was wiedzą jak bardzo kocham tą książkę! Niedawno dowiedziałam się o drugiej części Borszewicza i od razu znalazła się na mojej półce! Bardzo mnie ciekawi czy będzie ona lepsza od Mroków. 


Harry Potter nigdy nie miał łatwego życia, a tym bardziej teraz, gdy jest przepracowanym urzędnikiem Ministerstwa Magii, mężem oraz ojcem trójki dzieci w wieku szkolnym.  Podczas gdy Harry zmaga się z natrętnie powracającymi widmami przeszłości, jego najmłodszy syn Albus musi zmierzyć się z rodzinnym dziedzictwem, które nigdy nie było jego własnym wyborem. Gdy przyszłość zaczyna złowróżbnie przypominać przeszłość, ojciec i syn muszą stawić czoło niewygodnej prawdzie: że ciemność nadchodzi czasem z zupełnie niespodziewanej strony." Jestem wielką fanką serii Harrego Pottera, myślę, że jest to idealny dodatek! 



"Bądź hygge! – bądź szczęśliwy! Wyobraź sobie, że jest deszczowy dzień, a ty siedzisz w fotelu pod kocem i czytasz książkę. Wyobraź sobie, że jesz kolację przy świecach z przyjaciółmi i świetnie się bawisz. Wyobraź sobie, że siedzisz przed kominkiem z ukochaną osobą, a na zewnątrz szaleje zamieć. To, co właśnie odczuwasz, to hygge. " Druga książka Hygge, tak jak już mówiłam nie da przejść się obojętnie! 


"Tysiące lat temu, Anioł Razjel zmieszał swoją krew z krwią mężczyzn i stworzył rasę Nephilim, pół ludzi, pół aniołów. Mieszańcy człowieka i anioła przebywają wśród nas, ukryci, ale wciąż obecni, są naszą niewidzialną ochroną. Nazywają ich Nocnymi Łowcami. Nocni Łowcy przestrzegają praw ustanowionych w Szarej Księdze, nadanych im przez Razjela." Kocham tą serię całym sercem! Wczoraj wieczorem skończyłam trzecią część i jestem zachwycona! 


 "Osobliwy dom pani Peregrine to ekscytujący thriller dla młodzieży. Wprowadza czytelnika do niesamowitego świata osobliwców, pełnego niezwykłych postaci i przerażających potworów. Młody Jacob po tajemniczej śmierci dziadka wyrusza na odciętą od świata wyspę, by zgłębić jej tajemnice. Świat realny zaczyna przeplatać się z osobliwcami ze starych fotografii. Kiedy jednak chłopak trafia w ruiny osobliwego domu pani Peregrine, odkrywa, że dzieci stamtąd były nie tylko tajemnicze, ale i niebezpieczne. Może więc nie bez powodu zostały izolowane? Fascynujący, trzymający w napięciu thriller, ozdobiony starymi niecodziennymi ilustracjami stał się kanwą filmu, który wyreżyserował sam Tim Burton. Niniejsze wydanie Osobliwego domu ozdobione jest kadrami z filmu – jednego z najbardziej wyczekiwanych obrazów ostatnich lat." Dostałam tą książkę od mojego chłopaka, mimo, że nie czytam tej tematyki jestem ciekawa tej książki.



JUDE- Czasem nawet najpiękniejszy świat, w którym wschody słońca trwają cały czas, nie może wynagrodzić doznanych krzywd.Pełna energii buntowniczka zabiegająca o uwagę matki. Samotna i skrycie romantyczna. Podjęła wiele złych decyzji, których skutki musi ponieść. Kiedyś brat bliźniak był jej najlepszym przyjacielem...
NOAH- Czasem pragniesz czegoś tak bardzo, że jesteś gotów oddać za to cały świat. Nawet słońce.
Noah jest nieśmiały i delikatny. Skonfliktowany z ojcem, silnie związany z matką. Zakochany w sztuce. Marzy o tym, żeby zostać artystą. Jednak staje się kimś, kim nigdy nie chciał być. 
Kiedyś on i Jude, jego siostra bliźniaczka, byli nierozłączni…" Tu muszę się do czegoś przyznać, wybrałam tą książkę ze względu na okładkę- jest cudowna. Dopiero potem przeczytałam opis:D 




"Celestyna, służąca z Paryża, przyjeżdża na służbę na prowincję. Podczas pobytu u państwa Lanlaire’ów prowadzi dziennik, w którym pisze o tym, co jej się przytrafia i wspomina pracę w innych domach. Opisuje swoje romanse, dawnych kochanków, śmieszne i tragiczne historie, umizgi ekscentrycznych pracodawców. Pojawia się modny pisarz, obłudny mieszczuch, działacz dobroczynny, zubożały hrabia ożeniony z bogatą parweniuszką, stary fetyszysta czy zblazowany młodzieniec. Celestyna ma niezwykle ostre pióro i znakomity dar obserwacji. I nie zna litości w zdradzaniu tajemnic swoich chlebodawczyń oraz przywar swoich panów zafascynowanych jej urodą."


Cóż, o tej książce wiele mówić nie trzeba! Wszyscy już o niej słyszeli- i słusznie. Jestem po pierwszym sezonie serialu, ale myślę, że tak jak to bywa w tym świecie książka będzie o niebo lepsza! 


Nowe książki= nowe zakładki. Są przecudowne, aż czytanie staje się lepsze :)


A Ty co teraz czytasz? :) 

Emilka.


32 komentarze:

  1. O Hygge jest ostatnio naprawdę głośno.
    "Przeklęte Dziecko" mam w planach, a "Oddam ci słońce" czytałam - świetna książka :)
    Ja teraz czytam "Nie poddawaj się" - lekka młodzieżówka, w sam raz na poprawę humoru :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile cudeniek! Mam zamiar kiedyś przeczytać "Osobliwy dom pani Peregrine", bo myślę, że będzie o wiele lepsza od filmu, który powiem szczerze był średni... Harry Potter i przeklęte dziecko też mnie bardzo kusi :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie wyglądają wszystko książki, na pewno skorzystam ;) Pozdrawiam ;*
    http://zakreconaaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez jestem fanka harrego. Ta ksiazka to mistrzostwo mimo, ze to scenariusz. Zawiera wiele pieknych cytatow, madrych mysli i nierozumiem ludzi, ktorzy nigdy tej ksiazki nie czytali a mowia ze to glupie historyjki o magii i innych glupotach...
    moj blog❄
    Jesli ci sie spodoba to mozesz zaobserwowac 💋

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne książki! Większość to takie, która sama bym wybrała i z chęcią przeczytała. Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko życzyć ci miłego pochłaniania lektury :)
    Pozdrawiam,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  6. Też jestem fanką Harrego <3 Dlatego książka trafila do mnie w dzień premiery <3 Jest genialna ! ;) Według mnie te świeta także minęly szybko, aż za szybko :/

    Zapraszam
    normalnienienormalnanastolatkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile fajnych książek! *-*
    "Hygge" mnie interesuje i myślę, że kiedyś kupię sobie te książki.
    "Osobliwy dom..." bardzo mi się podobał. Mam nadzieję, że tobie również się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale dużo wspaniałości! Koniecznie muszę sięgnąć po Hygge :)
    Zaciekawił mnie także ten Thiller oraz książka O Jude i Noah, faktycznie okładka niesamowite, ale opis także jest świetny. :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie mam w planach przeczytać Harrego kupiłam w dniu premiery i nadal nie miałam kiedy jej przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam Dary Anioła a w planach mam Harrego. Super wpis. always-claudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowności! Niedawno wróciłam do czytania i sama chyba zacznę kupowac zamiast wypożyczać. Teraz będę zaczynać "Śnieżka musi umrzeć" :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie świetne książki! Ja sama czaję się na hyyge. Niesamowicie mnie urzekła ta książeczka :)

    http://www.o-sight.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Książki wyglądają zachęcająco i mam nadzieję, że uda mi się którąś z nich przeczytać. Lecz na razie pochłaniam " Ludzka rzecz" oraz kilka innych, więc Tobie życzę udanych lektur xoxo

    OdpowiedzUsuń
  14. My niestety nie mamy czasubna książki :/ Szkoła, blog, treningi cztery razy w tygodniu. Dużo tego, a teraz i tak czytamy, bo musimy :( lektura Krzyżacy to coś okropnego :p Super nowości ^^ Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. Obecnie czytam 3 ksiażki:
    - Haruki Murakami ,,Mężczyźni bez kobiet''
    - Miszczuk ,,Szeptucha''
    - Ignacy Karpowicz ,,Sońka''
    Twoje pozycje są również ciekawe, jednak ten Harry Potter to porażka i na pewno go nie przeczytam...

    zapraszam do siebie KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. obecnie czytam Zaginięcie Remigiusza Mroza
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Święte książki. Może i kupie sobię Hyygę. Ja obecnie nic nie czytam, ale ostatnio wpadła mi w oko ,,Serenada Zmierzchu'' Tracie Peterson. Zapraszam do siebie: mischotta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Jejka ile ty tego kupiłaś. W sumie ja też w tym roku się okupiłam. A jeszcze na liscie cały czas widnieje 100 książek marzeń do kupienia
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Te zakładki są wspaniałe, takie oryginalne ;)
    Chyba się skuszę i poszukam "Dziennika Panny Służącej" ;) Hygge miałam kupić, ale w końcu zrezygnowałam, a Harry'ego Pottera czytałam, ale jakos nie jestem specjalnie zadowolona, mimo że jestem wielką fanką poprzednich częsci! :)
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie ;)

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Życzę Ci aby nowy rok przyniósł wraz ze sobą więcej:
    -wyświetleń
    -obserwujących
    -współprac
    -weny
    -pomysłów :)

    Marysia z https://mental-giant.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo mnie zaciekawiły te dwie pierwsze książki :) zakładki są urocze :)
    Super, że udało Ci się kupić tyle książek :)

    Szczęśliwego nowego roku!

    Pozdrawiam http://panidosiaczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba zdecydowanie "Hygge" i "Harry Potter" interesują mnie najabrdziej. Chociaż słyszałam wiele różnych opinii o najnowszej serii o już nie takim młodym czarodzieju :)
    Życzę dobrego, Nowego Roku :) Obserwuję,żeby być na bieżąco z postami :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam zadnych z tych książek!

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Super te książki! Słyszałam dużo o wielu z nich, jednak najbardziej spodobała mi się "Hygge" :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  25. Widzę, że zaopatrzenie książkowe obfituje, co do książek to o "Hygge" jest teraz bardzo głośno, sama zastanawiałam się nad zakupem, ale boje się, że się nie wpisze w moje gusta :/ Co do Harrego Pottera i Miasta Kości to z czystego serca mogę zaświadczyć, że są cudowne! <3

    lolqienjoy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem ciekawa tej książki Hygge :)
    Z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja niestety utknęłam na dumie i uprzedzeniu, bo mam egzamin z literatury brytyjskiej niedługo haha
    ♡ blog

    OdpowiedzUsuń
  28. Jeżeli chodzi o "osobliwy dom..." To wolę pierwszą wersję okładki. Ja obecnie czytam ,,Wszystkie jasne miejsca" i zakochałam się!

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam Grę o Tron, ale tylko serial. Książki nie czytałam i w sumie nie żałuje. Podobno dużo wątków jest już innych. Pomieszałoby mi się to. Myślałam nad zakupem Hygge. ;) przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuję do dalszej pracy! :)