wtorek, 11 kwietnia 2017

Książki, które chcę przeczytać w kwietniu.

Dzień dobry! Mój regał trzyma wiele książek, dużo z nich jeszcze nie przeczytałam. Zazwyczaj wybieram pozycję do czytania spontanicznie. W zależności od humoru; albo patrzę na okładkę, albo na opis z tyłu. Czasami jeszcze poczytam opinie innych. W tym miesiącu postanowiłam zrobić sobie listę książek, które przeczytam. Nie wiem czy wypali to w 100%, ponieważ dokupię jeszcze pare nowości. Dochodzi jeszcze szkoła i inne obowiązki, ale postaram się spełnić to co sobie założyłam :)


1."Hygge. Klucz do szczęścia" Meik Wiking 
Hygge jest pojęciem, którego nie da się dosłownie przetłumaczyć na język polski, a które jest jednym z najpiękniejszych duńskich słów. To określenie na uczucie szczęścia, ciepła, komfortu i bezpieczeństwa.
Duńczycy są najszczęśliwszym narodem na świecie. Jedną książkę o Hygge już czytałam i powiem szczerze, że bardzo mi się spodobała. Mimo, że jest to idealna pozycja na zimę, leżąc pod kocem i pijąc ciepłą herbatę. 


2."Księżyc nad Bretanią" 
Nigdy nie jest za późno, by rozpocząć nowe życie.
Koniec ze mną! – oto, co myśli Marianne, rzucając się z paryskiego Pont Neuf. Lecz los chce inaczej. Uratowana kobieta trafia do szpitala, gdzie ukojeniem staje się dla niej malowidło wykonane na rustykalnym kafelku – oświetlony księżycowym blaskiem port w Bretanii z łodzią o nazwie Mariann. Chwyta się tego obrazu jak ostatniej szansy i postanawia, że skoro nie ma już swojego miejsca na ziemi, pojedzie właśnie tam, do małej wioski rybackiej. Ta pierwsza od lat samodzielnie podjęta decyzja pozwoli Marianne poczuć się znowu szczęśliwą i zakosztować życia, jakiego dotąd nie znała. 
Kupiłam tę książkę ponad rok temu i mimo, że ogromnie mnie zaciekawiła do teraz jej nie przeczytałam. 


3."Dziedzictwo ognia" Sarah J.Maas
Celaena Sardothien przeżyła już wiele – brutalne szkolenia, niewolę, turniej o pozycję Królewskiej Obrończyni… Tym razem jednak przyjdzie się jej zmierzyć z własnymi demonami, z ciężarem jej dziedzictwa. Aby uzyskać informacje – kluczowe w wojnie z okrutnym królem Adarlanu – musi nauczyć się panować nad ogniem, który nosi w sobie. Podczas gdy codziennie ćwiczy pod czujnym okiem nieśmiertelnego Rowana, król wciela w życie kolejne z jego mrocznych planów.
Jest to 3 część "Szklanego tronu" Uwielbiam tą serię pod każdym względem. I mogę Wam obiecać, że trudno odłożyć niedokończony rozdział! 


 4."Milion cudownych listów" Jodi Ann Bickley 
Podnosząca na duchu historia dziewczyny, która myślała, że wszystko straciła
Kiedy Jodi Ann Bickley miała pięć lat, zmarła jej ukochana babcia. Mama Jodi zachęciła ją, by napisała list do babci, i zapewniła, że listonosz dostarczy go do nieba. Dziewczynka zapamiętała, jak napisanie listu pocieszyło nie tylko ją, ale i mamę. To doświadczenie sprawiło, że jako nastolatka Jodi zaczęła pisać pełne optymizmu liściki i notki, którymi podnosiła na duchu nieznajomych.
Bardzo dużo pozytywnych opinii krąży o tej książce, więc postanowiłam ją przeczytać. 


5."Sekrety urody Koreanek. Elementarz pielęgnacji" Charlotte Cho.
 W Europie o skórze mówi się głównie w kontekście problemów: zmarszczek i niedoskonałości cery, które trzeba tuszować grubymi warstwami makijażu. Koreanki od dawna wiedzą, że takie podejście prowadzi donikąd. Ich niezwykła metoda kompleksowej pielęgnacji gwarantuje rewelacyjne efekty. 
Tematyka ta nawiązuje do mojego poprzedniego posta :) 


6."Uwięziona w bursztynie" Diana Gabaldon. 

Jest rok 1968. Claire Randall powraca wraz z dorosłą córką Brianną do Szkocji. Tu pragnie wyznać prawdę równie zaskakującą, jak wydarzenia, które ją zrodziły: prawdę o starodawnym kręgu kamiennym, o miłości przekraczającej granice czasu, o szkockim wojowniku Jamesie Fraserze. Ale jest też rok 1745. Claire udaje się do Paryża, aby zapobiec skazanemu na klęskę powstaniu w Szkocji pod wodzą księcia Karola Stuarta. Chce ocalić córkę i mężczyznę, którego kocha. 
Jest to druga część serii. "Obca" to wspaniała książka (a serial jeszcze lepszy!) 



A Ty, co zamierzasz przeczytać w kwietniu? :) 
Emi

31 komentarzy:

  1. Założę się, że tyle to ja przez całe swoje życie książek nie przeczytam, dlatego tobie życzę powodzenia! Ja chyba nigdy w życiu nie przekonam się do czytania książek, a fakt, że muszę przeczytać lekturę historyczną jeszcze bardziej mnie dobija :) !
    W każdym razie, tobie życzę powodzenia :D
    Życzę miłego wieczoru!

    Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki to taka wspaniała rzecz, że brak mi słów. Swoją drogą też bardzo nie lubię czytać lektur :/

      Usuń
  2. Bardzo bym chciala miec na to czas, poki co dwojka dzieci mi miedzy oczami lata 😊😂

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam żadnej z książek niestety ale nie mam na razie czasu na czytanie i jest mi bardzo przykro :(
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy post! Jeśli znajdę trochę czasu, możliwe że przeczytam którąś z tych książek. Jak na razie muszę przeczytać Quo Vadis do szkoły :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja obecnie czytam serię "Król Kruków". Nie miałam jeszcze styczności z tymi książkami, ale słyszałam o "Sekrety urody Koreanek".

    little-foxblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Król kruków" jest na mojej liście (prawdopodobnie na maj:D)

      Usuń
  6. those books look great :)

    http://www.lucyandtherunaways.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chcę mieć choć troszeczkę czasu na przeczytanie w kwietniu jakiejkolwiek książki. :( Zazdroszczę, że Ty masz ich w planie aż tyle.

    OdpowiedzUsuń
  8. Też zamierzam przeczytać Sekrety urody Koreanek :D
    +Obserwuję! buziaki :*
    katemi21.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam niestety ani jednej z tych pozycji :D w planach na kwiecień mam dokończenie 8 części Zwiadowców, przeczytanie 9 części... A po Zwiadowcach wezmę się za Władcę Pierścieni :)
    Ja niestety nie mogę sobie pozwolić na półkę z nieprzeczytanymi i przeczytanymi książkami... Nie mam gdzie ich trzymać, pozostaje mi wypożyczanie (na szczęście w mojej szkole jest fantastyczna biblioteka)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Władca pierścieni" może kiedyś przeczytam, cały czas za mną chodzi! :D

      Usuń
  10. Ja mam w planach Królową cieni ^^ tzn jestem w połowie i chcę ją skończyć najpóźniej w święta XD
    A Obca jest świetna! Zaczęłam od serialu, teraz czas na książki :D

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie serial jest o wiele lepszy! :D

      Usuń
  11. Najbardziej interesuje mnie Dziedzictwo Ognia i mam nadzieje, że przeczytam w najbliższym czasie! Obserwuje.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym tyle książek przeczytać w jeden miesiąć ale niestety nie daje rady :(
    NIe czytałam żadnej z tych książek :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Sekrety urody koreanek jest na mojej liście

    OdpowiedzUsuń
  14. sekret urody koreanek to książka do której i ja się zabieram :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  15. "Księżyc nad Bretanią" bardzo mnie zainteresowała, naprawdę fabuła musi być ciekawa! A "Milion cudownych listów" gdzies mi się przewinęło, ale jeszcze nie zdecydowałam się na zakup ;)
    Pozdrawiam!

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Opis książki "Księżyc nad Bretanią" jest bardzo interesujący. Rowaan <3 Serie Obca kocham całym sercem i wspominam o tym gdzie się tylko da :D Chociaż Jamie Fraser ma już wystarczającą ilość fanek haha
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam o tych książkach :( a niektóre wydają się ciekawe :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  18. Znam 4 z tych książek i także mam ochotę przeczytać ,,Milion cudownych listów,, <3
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. czytałam sekrety urody koreanek. jestem zafascynowana tą książką i tą pielęgnacją. praktykuję naturalną ale chyba zacznę koreańską - mimo ogromnych kosztów :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwsza pozycje chetnie bym przeczytala, bo zaciekawilas mnie nia ;) Ja w tym miesiacu mam zamiar przeczytac "Piata fale" i "Wyznania przemytnikow ludzi", nie robie sobie tak dlugiej listy jak ty, bo wiem ze nie dalabym rady

    karolinamblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Sekrety urody Koreanek posiadam w swojej biblioteczce i czekam na więcej wolnego aby przeczytać i zacząć stosować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Numer 1 i 5 zaciekawiły mnie najbardziej :) Rzadko czytam, mam naprawdę tyle na głowie i tak mało czasu, że na książki nie dałabym rady. Ale czytam blogi, bardzo dużo blogów a niektóre zawierają historie lepsze od książek :) powodzenia w czytaniu! wierzę że wszystko uda Ci się przeczytać :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Numer 1 i 3 mnie zaciekawiły :D nigdy nie czytałam o duńskim szczęściu :D ja mam też dużo książek do przeczytania :D i muszę się za nie zabrać :D
    tornadomysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przeczytać chociaż jedną książkę Hygge, ponieważ bije od niej ogromne ciepełko! :)

      Usuń
  24. Za "Uwięzioną w bursztynie" mam zamiar zabrać się w maju - mam nadzieję, że do tego czasu doczekam się jej recenzji u Ciebie. :)
    Pozdrawiam!
    Zapraszam na mój kanał na YT

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuję do dalszej pracy! :)