wtorek, 6 czerwca 2017

Jak zacząć pisać listy?

Dzień dobry! Wybaczcie mi tak długą nieobecność- maj nie był dla mnie dobry. Ciągle byłam zabiegana i na nic nie starczyło mi czasu. Szczerze mówiąc nie miałam już nawet sił odpisywać moim listowym przyjaciołom. O nich właśnie postanowiłam napisać. Tak, jak wiecznie przeżywam, że ludzie nie czytają książek, tak samo ubolewam nad zanikiem pisania listów! Nie potrafię wyobrazić sobie mojego życia, bez zerkania do skrzynki, bez odpakowania koperty oraz bez komunikowania się z tyloma cudownymi osobami. Możecie mi teraz powiedzieć, że przecież jest facebook, więc po co się męczyć i skrobać coś na kartce. Ale odpowiedzmy sobie szczerze, czy nowa wiadomość na fejsie nas cieszy? Mnie osobiście nie. Stało się to tak naturalne, że czasem nawet to olewam i nie sprawdzam (nad czym ubolewają moi znajomi).
Zaufajcie mi, w liście przekażecie milion więcej emocji, uczuć i uśmiechu.





1. Pierwszym krokiem jest znalezienie super extra osoby, z którą chcemy pisać listy! Istnieje mnóstwo grup na FEJSIE (._.), w których możecie odszukać swojego przyjaciela. Od czego zacząć, co napisać i jak poprosić o adres? Na samym początku warto przejrzeć posty innych ludzi, piszą oni o sobie, często podkreślając jakiej osoby szukają. Jeśli jakaś osoba, trafiła w sam środek Ciebie, czujesz, że to jest właśnie ta osoba, to zwyczajnie prosisz ją o adres. Potem, gdy już się wdrożysz- możesz sam napisać post i wtedy to ludzie będą czytać o Tobie!






2. Co napisać w pierwszym liście? Jak zacząć? Przede wszystkim zwróćmy uwagę, że jeszcze się nie znacie, a zatem warto się przedstawić. Ale jak? Hej jestem Emi i mam 18 lat? Dokładnie tak! Opisz siebie, swoje zainteresowania, cele. Przedstaw swoich przyjaciół i to co lubisz jeść na kolacje. Jacy ludzie Ci imponują i jakie masz plany na wakacje. Pokaż siebie.





3.Warto zainwestować w jakieś ładne kartki, lub samemu je stworzyć. Nienawidzę dostawać listów na kartce wyrwanej z zeszytu od matmy (dodatkowo pogniecionej ♥). Wystarczy zmienić w paru miejscach czcionkę, nakleić naklejkę czy narysować kwiatka, a od razu milej czyta się taki list! Uwierzcie, kartka papieru i sposób w jaki ją ozdobimy dużo o nas mówi.








4. Tylko list i nic więcej? To zależy już tylko od Ciebie. Do listów dorzucam jakieś drobnostki. Czasami jest to herbata, czasami magnez na lodówkę a jeszcze innym razem własny rysunek. Uwielbiam dostawać małe prezenciki. Jak wiele radości może sprawić pocztówka z drugiego końca Polski, piękne zdjęcie wycięte z gazety czy herbata, której jeszcze nie piłam.



5.Koperta. Zwykła biała jest najtańsza, do tego niebieski znaczek (który jest przepiękny :))))) i jazda. Cóż, moje zdanie znacie. Wystarczy chwila by zmienić tą białą kopertę w coś ładnego! A gdyby tak nakleić stronę z gazety? Doczepić wstążkę? Przykleić naklejkę, lub po prostu narysować kilka kwiatków? O wiele lepiej! Lubię jak ten drugi człowiek, daje coś od siebie i nie idzie na łatwiznę. Przysiądzie do mojego listu, ozdobi go i podaruje mi radość.







6. Co dalej? Teraz zostało nam czekać i wypatrywać listonosza. Ja już wpadałam w pewien rodzaju trans, mianowicie nie przejdę obok mojej skrzynki obojętnie, nawet gdy jest to niedziela, koniecznie muszę do niej zajrzeć. A ileż radości gdy coś w niej znajdę. Spróbujcie, a przekonacie się na własnej skórze!




7. A może by tak zacząć pisać listy po angielsku? Albo trochę bardziej hardkorowo po niemiecku (O zgrozo XD) francusku, czy hiszpańsku? Kto wie czy milion kilometrów od Ciebie nie siedzi Twoja bratnia dusza?
Wiem, że już macie dość mojego zachwytu, ale szaleję gdy dostaję herbatkę z Finlandii, Chin czy Usa. Kurde blade, to jest serio cudowne! OBIECUJĘ!




(Zdjęcia instastory, także tragiczna jakość :( )


Pomogę Wam trochę, bo wierzę, że tym co napisałam zmobilizuję choć jedną osobę! Zaufajcie mi to jest EXTRA!


Jeśli nadal się boicie, lub o coś chcecie zapytać to zawsze możecie napisać do mnie! mail: emi45@vp.pl 


Emi

40 komentarzy:

  1. Nigdy nie slyszalam o takich grupach na fb :-) ,musze sie tym zainteresowac, a list ostatni raz pisalam na zaliczenie w gimnazjum haha :-) buziaki Kochana

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2017/06/zaful-sammydress.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam kogos z kim pisze wlasnie listy , nie maile, nie elektronicznie tylko tak po dawnemu na kartce ;) Mysle, ze to niesamowite uczucie kiedy otrzymuje zwrotny list zawsze jestem wzruszona =D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że powstają takie posty. :) Ja od 2013 roku działam w Postcrossing i niestety musiałam na pewien czas zrezygnować, ponieważ znaczki okropnie podrożały! Teraz wysyłka kartki czy to na Ukrainę czy do USA kosztuje 6 złotych. Jest to bardzo wysoka cena i uważam, że PP powinna rozważyć zmniejszenie jej, skoro mnóstwo Polaków wysyła kartki przez właśnie Postcrossing. Udało mi się do tego czasu zebrać sporą ilość listów, kartek i otwieranie pełnej skrzynki na listy jest świetnym doświadczeniem. Zawsze przychodzi do mnie jeden listonosz i z uśmiechem wręcza mi plik kartek. :) Oczywiście pisałam także z Polakami, ale jednak zagraniczne listy mają w sobie większy urok.

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cena znaczków jest tragiczna, cóż zrobić :(

      Usuń
  4. Już od dawna zaprzestałam pisać listy. Sama nie wiem dlaczego. Te grupy na fb to całkiem fajna sprawa być może dołączę.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Excellent post, I follow you :)
    Visit my blog if you want ♥

    Jana Lukic

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna sprawa! A próbowałaś może postcrossingu? Chyba by Ci się spodobało - wymiana pocztówkami!

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    MÓJ INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas siedzę w postcrossingu! :D

      Usuń
  7. Nie mam za wiele okazji, żeby pisać listy, ale również bardzo żałuję, że ten piękny zwyczaj zanikł. Bardzo chciałabym mieć do kogo pisać listy :)

    pseudoterapeutka.blogspot.com ← serdecznie zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja uwielbiam pisac listy. Szkoda, ze tak mało osób o nich pamięta :/
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Pisanie listów jest super!
    Świetny pomysł, czy to internetowy przyjaciel, a może stara przyjaciółka ze szkoły z którą jużnacodzień nie mamy kontaktu. Muszę Ci napisać, że zainspirowałaś mnie tym postem, teraz zastanawiam się, czy nie pisać listów do moich przyjaciółek kiedy już skończymy :)

    A ja zapraszam Cię na mojego bloga w zupełnie innej odsłonie :)
    http://beautifulspacesblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. O wiele milej w dzisiejszych czasach jest dostac list niz maila czy sms. Wtedy wiemy, ze ktos sie dla nas napracował ;) mniamka2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. zakochałam się w artykułach papierniczych, wstążki są genialne.
    Prowadziłam regularnie korespondencję listową z moją znajomą z Częstochowy, niestety lub stety- kontakt się urwał i nie praktykuję pisania listów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałam kiedyś uczestniczyć w snail mailingu z ludźmi z zagranicy, ale okazało się, że przekracza on moje możliwości finansowe i musiałam odpuścić :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojeeej myślałam, że już nikt nie pisze listów i nawet trochę przykro mi było : / bo jak byłam mała to wymieniałam się listami z nieznanymi sobie osobami. Ktoś kiedyś zamieścił w gazecie dziecięcej mnie, mój adres i później z dzieciakami wymienialiśmy korespondencje i karteczki do segregatorów. Brakuje mi tego teraz jako osobie dorosłej.
    A tu się okazuje, że jednak można! Suuuper, chyba spróbuję! Mega się cieszę :) świetna notka, pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dokładnie tak - jest to zupełnie coś innego niż smsy, czy wiadomości wysyłane przez mejla. Mimo, że jestem młodą osobą to żałuję tego, że technika poszła tak naprzód i większość ludzi zapomina o pisaniu listów. Będąc jeszcze w podstawówce miałam niesamowitą frajdę, kiedy wypisywałam pocztówki i dorzucałam zapełnione kartki z opisami moich dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zawsze lubiłam dostawać listy :) wywołuje to uśmiech na twarzy, prawda, bo nie jest to tak oczywiste i popularne jak smsy. Fajnie, że taka wymiana listowna wciąż działa i że ma wielu zwolenników. :) sama kiedyś pisałam sporo, ale niestety musiałam odstawić to na bok :) świetny poradnik!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Magiczny post, no naprawdę fantastyczny! <3
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Super pomysł z pisaniem takich listów a o grupach na fb nigdy nie słyszałam. Może pora spróbować. Ogólnie to bardzo ciekawy post.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak na razie siedzę tylko w Postcrossingu, ale od dawna chciałam zacząć wymieniać się listami. To super sprawa, dostać taki piękny, ozdobiony list, w którego napisanie ktoś włożył całe serduszko. Aż chyba zapiszę się do tych grupek. Co do punktu szóstego, mam tak samo! Nawet w niedzielę zaglądam do skrzynki, chociaż to absurdalne. Ogółem post świetny! Pomocne rady i masa ładnych zdjęć (cudowne masz te materiały naklejki, taśmy i herbatki)! Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postcrossing też jest super, ale nie sprawia tyle radości co listy! ♥

      Usuń
  19. Niestety teraz zanika pisanie listów, u mnie post o postcrossingu, możesz zajrzeć, obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnie, że poruszyłaś ten temat :) Ja w gimnazjum pisałam listy z przyjaciółką, ale potem zastąpił je facebook, a szkoda. Takie listy to świetna sprawa. Bardzo miło je dostawiać i pisać :) Po przeczytaniu Twojego wpisu, chciałabym znów do tego wrócić <3 Gdzie mogę kupić taki ciekawie zapakowane herbatki ? Obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  21. oby więcej takich postów ! super!

    OdpowiedzUsuń
  22. Pamiętam gdy miałam około 8 lat to korespondowałam z moim kolegą :D! Pisaliśmy do siebie listy i wkładaliśmy do skrzynek , hah pomimo tego że mieszkamy bardzo blisko siebie! Niestety kontakt nam się urwał..
    Ogólnie to świetne są te wstążki i naklejki <3!


    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny post ! :) A koperty cudowne!
    Buziaki,
    http://loveshinny.pl !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowne są takie starannie napisane listy, gdzie widać ile nadawca włożyć w nie serca i starań <3

    NOWY POST lailaszaranek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawy temat poruszyłaś!
    Chyba z chęcia poszukam kogoś z kim będę pisać tylko listy, to ciekawe doświadczenie :)
    Pozdrawiam
    FotoHart

    OdpowiedzUsuń
  26. oooj tak! listy to cos wspanialego, stokrotnie bardziej cieszą niz jakis tam sms
    jakis czas temu razem z kolezanki pisalysmy do siebie listy ;)

    nowy post <3
    http://justemsi.blogspot.com/2017/06/babys-on-fire_15.html

    OdpowiedzUsuń













































  27. Pisanie listów jest świetne .<3. tylko coraz mniej osób to robi teraz Facebook i SMS a o listach już nikt nie pamięta ja sama osobiście wole pisać na papierze niż elektronicznie ale już coraz mniej osób chce komunikować sie przez listy .;(

    OdpowiedzUsuń
  28. Dawno już nie wysyłałam listu ! Zachęciłaś mnie <3
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam pisać listy i podpisywać pocztówki! Twoje są genialne!

    Zaobserwuj jak się spodoba♥Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  30. U mnie maj też był intensywny i zabiegany, także nie jestes sama! ;)
    Teraz niestety tak już jest, że ludzie korzystają tylko z fb, niestety..Tam odpowiadają dosyć zdawkowo. Pisanie listów, to niesamowita sztuka według mnie, mamy czas, żeby wszystko poukładać w głowie, ułożyć to w całosć, ładnie udekorować i takie cos jest od serca, jednak niewielu ludzi rozumie czym są prawdziwe relacje międzyludzkie.. Swietne tasmy i te naklejki (rysunki?) z Harry'ego Pottera ;) Pozdrawiam!

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam te wszystkie gadżety do pisania listów! Jestem perfekcjonistką i gdy widzę jakieś ładne rzeczy, w szczególności papiernicze to muszę je mieć :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo pomocny post :)

    http://bysanndra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Sama chciałam już od dłuższego czasu zacząć pisać listy, ale nie mam do kogo :( Bardzo lubię je pisać, ale też ozdabiać sam list czy kopertę. I najlepiej po niemiecku, bo kocham ten język <3
    MOJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam pisać i dostawać listy, chociaż robię to dosyć rzadko (jestem zbyt leniwa by pójść na pocztę). Te wszystkie taśmy, naklejki i kwiatki to cudo, mam tego pełno w domu i ciągle chcę więcej haha :D

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Kilka razy w życiu zdarzyło mi się napisać list, jednak to było bardzo dawno temu. Teraz nawet nie miałabym z kim pisać tych listów :D
    Super wpis, na pewno zachęcił wielu ludzi, aby od razu iść kupić koperty i znaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  36. O, widzę ze i list ode mnie dostał honorowe miejsce na zdjęciu <3
    Ja zawsze chcialam pisać listy po angielsku, ale nie mam pojęcia gdzie znaleźć kogoś takiego, z kim mogłabyś zacząć :(

    ankuuls.blogspot.com

    PS dziękuje za list <3 <3

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuję do dalszej pracy! :)