niedziela, 13 sierpnia 2017

8 powodów dla których kocham góry.

Ktoś, kiedyś zapytał mnie dlaczego kocham góry. Lepiej jechać nad morze, położyć się na plaży i odpocząć. Ileż to się trzeba namęczyć wchodząc na górę, czy warto dla takich widoków? W jednym momencie jest gorąco, a w drugim okropnie zimno. A do tego zmęczenie!
Jak zaczęłam swoją przygodą z górami? Chyba 4 lata temu, na obozie. Pierwszy raz był dla mnie wyzwaniem, a potem już wiedziałam, że to jest to, czego pragnę w życiu. Miejsce, do którego będę wracać po tysiąc razy i jeszcze więcej. Już wtedy wiedziałam, gdzie jest moje miejsce na ziemi- to właśnie są góry. 
I mimo, że mogłabym wymieniać zalety w nieskończoność, to ograniczyłam się do 8 powodów, dla których kocham góry.




1.Spokój
Miejsce, które za każdym razem mnie uspokaja. Nie ważne co się dzieje, jestem tam spokojna. A trzeba przyznać, że u mnie to rzadkość.




2.Widoki
Zapierające dech w piersiach widoki. Przykryte mgłą szczyty gór, pasma zieleni i otaczające zwierzaki. A widoki ze samej góry? Są niezwykłe i na wiele zostają w pamięci.










3.Oscypki
Całym sercem kocham oscypki, szczególnie na ciepło i z żurawiną. Nie potrafię zliczyć ile ich zjadłam będąc w Zakopanym! :D





4.Architektura 
Przepiękne domki, chaty oraz kościoły. Zbudowane na swój wzór, zachwycają każdym detalem. W Zakopanym znajduje się dużo opuszczonych, starych domków. To dopiero jest cudowny widok! Można zobaczyć jak zmienił się na przestrzeni wieków styl budowania. Chciałabym w przyszłości zamieszkać w takiej góralskiej chatce.





5.Klimat
Ten moment, gdy wieczorem usiedliśmy w lokalnej knajpce z grzanym winem i słuchaliśmy góralskiego zespołu, który przyśpiewał wesołe melodie. Mimo, że byłam tam ponad miesiąc temu nadal czuję ciepełko na sercu, jak pomyślę sobie o tej chwili.


(strasznie mi żal tych kochanych zwierząt, które nawet w mega upał musiały wozić ludzi)

6.Język
Szczególnie starsi ludzie używają innego języka. Trudno jest ich zrozumieć, ponieważ mówią swoją gwarą.
Jest to niezwykłe, że mają swój własny język i do tego taki cudowny!





7.Powietrze 
Świeże powietrze, regeneracja i odpoczynek. Chwila dla siebie i własnego zdrowia. Uwielbiam oddychać górskim powietrzem.





8.Ludzie
Nie przypuszczałam, że w Zakopanem będzie tyle wspaniałych ludzi. Bijąca od nich energia i radość oraz wiecznie goszczący uśmiech na twarzy!  





A Ty kochasz góry? 


Emilka.



27 komentarzy:

  1. Nie byłam jeszcze nigdy w górach, ale na pewno kiedyś się wybiorę! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam góry, chyba właśnie najbardziej za widoki <3

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać się że nigdy nie byłem w górach ale nad morzem byłem raz, a co do gór to jestem u podnóża ale w typowych jeszcze nigdy. Może się skuszę kiedy.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie minutę temu zarezerwowałam sobie pokój w górach bo również je uwielbiam ♥ Piękne widoki i słodki kotek :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne zdjęcia <3


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam góry, chyba szczególnie punt trzeci. Aż szkoda, że w tym roku jadę nad morze, ale może we wrześniu uda mi się wyrwać :D

    Mój blog!

    OdpowiedzUsuń
  7. Widoki i oscypki - to dwie rzeczy, które kocham w górach najbardziej <3 Cudowne zdjęcia! Byłam w tym roku w Zakopanem, ah, szkoda że kolejny wyjazd dopiero za rok!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj ja też uwielbiam góry, widoki są cudowne, nieważne czy w lato czy zime:)
    Piękne zdjęcia, pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny blog! Na bank będę wpadać często! Spodobał mi się twój sposób pisania! Nie przynudzasz i piszesz na ciekawiący mnie temat!
    Osobiście polecam wpaść w rejony Beskidu wyspowego i wyjść o świcie na jeden z odsłoniętych szczytów!

    OdpowiedzUsuń
  10. Często jeżdżę w góry, bardzo lubie ten klimat
    Anothergirlinthesea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooooo tak! Dokladnie! ja jestem w górach co parę miesiecy i bardzo sie z tego ciesze!! :)

    zapraszam także do mnie!

    http://start-afire.blogspot.com/2017/08/little-hollywood.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Hi, beautiful lady.
    I like your blog and I follow you!
    This is very nice post!
    I don't like winnter but I like mountains.
    Have a nice day, dear!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fakt, że w górach widoki są nieziemskie, ale ja i tak jestem zwolenniczką morza:D Niestety mam lęk wysokości, także wolę bardziej przyziemne widoczki!
    https://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak jak ty, uwielbiam góry, a zwłaszcza tamtejszy spokój. Spacerując szlakami zawsze się odprężam. Widoki mają coś w sobie i warto wspiąć się jak najwyżej, by zobaczyć więcej i więcej.
    Świetne zdjęcia!

    Pozdrawiam,
    wearealive111.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Widoki i powietrze wygrywają :)
    ******************************************
    ZAPRASZAM DO SIEBIE NA NOWY POST!
    MOGŁABYM PROSIĆ O JEDEN KLIK? Z GÓRY DZIĘKUJE :)
    *KLIK*

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham góry, duuużo bardziej niż może. Dużo lepsza atmosfera, mniej biegających i wrzeszczących dzieci, a po pracy jako korepetytor, a drugiej jako pracownik strefy paczki mam dosyć ciągłego kontaktu z ludźmi, jeśli jedzie się odpocząć to tylko w góry. Myślę, że moje zdanie się nie zmieni. A do moim zdaniem, serca Polski, wybieram się już w połowie września, nie mogę się doczekać !
    U mnie na blogu tez pojawi się fotorelacja, więc zachęcam Cię do odwiedzania mnie. Możesz być pewna, że ja zaglądać będę :))
    Pozdrawiam,
    https://paulina-berczynska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak kocham! 💖 Praktycznie uwielbiam góry za to co ty, ale ja bym jeszcze dodała ciszę i spokój 😂 Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wstyd przyznać,ale nigdy nie byłam w górach. Za to morze mam praktycznie codziennie. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety rzadko jestem w górach. Czas to zmienić :p
    Zapraszam do mnie: anniesliving.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeżdżę w góry od 5 lat i to uwielbiam. Widoki są wspaniałe.
    Za to nie lubię Zakopanego. Moim zdaniem za dużo ludzi, i co jest dla mnie najgorsze to, że na Morskie Oko idzie się po betonie.

    http://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Góry są piękne, co najważniejsze, o każdej porze roku. Niektórzy Polacy nawet nie wiedzą, jak piękne krajobrazy można zobaczyć w NASZYCH POLSKICH górach... Ten klimat, atmosfera, jaka tam panuje jest niesamowita.
    jvstvnamaria

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam oscypki <3 , w górach byłam jakieś 2 lata temu ale może w następnym roku się wybiorę :) i ten kotek - słodziak <3

    https://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. hi, ım a new follower on your blog from gfc ... ı hope you will be back ...
    http://soslubadem.blogspot.com.tr

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow, your blog is amazing! I love it! xx
    Would you like to follow each other? If yes, please follow me on the both of my blogs and let me know in the comments of my newest posts so I can follow you ASAP.
    Have a great day!

    Vildana from Living Like V & Stalia Is BAE
    Instagram : http://instagram.com/livinglikev (follow me, I follow back :) )

    OdpowiedzUsuń
  25. O taaak widoki w górach zdecydowanie są przepiękne ♥ mogłabym patrzeć i patrzeć *.*
    Śliczne zdjęcia ♥

    Pozdrawiam i zapraszam do nas :)
    http://shutupanddancewithus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Również kocham góry, ale oscypków nie lubię. :D
    -mój blog-

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuję do dalszej pracy! :)