czwartek, 5 października 2017

5 książek, które przeczytam tej jesieni.

Jesień zagościła u nas na dobre. Pierwsze dni były cudowne, pełne słońca i pozytywnej energii. Aktualnie za oknami jest to, czego najbardziej nie lubię, czyli pochmurno i szaro.Ku mojemu, waszemu i wszystkich innych zdziwieniu, nie straciłam chęci i zapału oraz nie popadłam w zły nastrój! Oprócz tego, że walczę sama ze sobą, żeby nie rzucić się do  książki, czy do Netflixa, tylko nauczyć się 140 słówek niemieckich, to jest super. (ps. jesień kocham tak samo jak niemiecki!) Dzisiaj jednak nie o tym. Przychodzę do Was z 5 książkami, które przeczytam tej jesieni. Nie mają one żadnych motywów jesiennych czy tym podobne. Po prostu tak sobie postanowiłam!




1."Światło, które utraciliśmy" Jill Santopolo



"Nauczyłeś mnie, że zawsze trzeba szukać piękna. W ciemności, w ruinach potrafiłeś odnaleźć światło. Nie wiem, jakie piękno i jakie światło teraz odnajdę. Ale spróbuję. Zrobię to dla ciebie. Bo wiem, że ty zrobiłbyś dla mnie to samo.
Lucy i Gabe poznali się 11 września 2001 roku. Gdy wieże WTC runęły, a pył przykrył Nowy Jork, zrozumieli, że życie jest zbyt kruche, by przeżyć je bez pasji i emocji. I zbyt krótkie, by nie być razem.
Wkrótce jednak Gabe postanawia przyjąć pracę reportera na Bliskim Wschodzie i wtedy wszystko się zmienia. Lucy dowiaduje się o jego decyzji w dniu, w którym produkowany przez nią program telewizyjny zdobywa nagrodę Emmy. Dzień jej triumfu staje się też dniem, w którym coś nieodwracalnie się kończy. W kolejnych latach Lucy będzie musiała podjąć niejedną rozdzierającą serce decyzję. Czy pierwsza miłość okaże się też ostatnią?"


2."Prawo Mojżesza" Amy Harmon 




"Znaleziono go w koszu na pranie w pralni Quick Wash. Miał zaledwie kilka godzin i był bliski śmierci. Jego matka, młoda narkomanka, porzuciła go zaraz po narodzinach. Zmarła zresztą kilka dni później. Mojżesz przeżył — dziecko z problemami, z którego wyrósł chłopak z problemami. Był urodziwy i egzotyczny, niespokojny, mroczny i milczący. Samotny. Budził lęk i ciekawość.

I oto któregoś lipcowego dnia osiemnastoletni Mojżesz zjawił się na farmie rodziców niespełna siedemnastoletniej Georgii. Miał pomagać w codziennych zajęciach. Był pracowity i energiczny, ale też oschły i nieprzenikniony. Fascynujący i przerażający. Georgia, wbrew ostrzeżeniom i zakazom, zbliżyła się do niego... I zaczęła tonąć.
Ta historia nie kończy się happy endem. Jest pełna bólu, niespełnionych obietnic, smutku i zawodu. To opowieść o złamanym sercu, o życiu i śmierci, o zaczynaniu od nowa, a także o wieczności. A przede wszystkim o miłości. Poczujesz ją głęboko w sercu. Przeżyjesz niezwykłe emocje, strach, niepokój i słodycz młodzieńczych uczuć. Zatracisz się bez reszty, czytając o trudnej miłości, pozbawionej spełnienia."



3."Zapach domów innych ludzi" Bonnie-Sue Hitchcock



"Wielowątkowa opowieść o miłości, nieszczęściu, uśmiechach fortuny i zbawieniu. Znakomity debiut autorki, rozgrywający się na dalekich i wciąż dzikich rubieżach Alaski – najdalszego stanu Ameryki. Osadzona w egzotycznych realiach, głęboko poruszająca i autentyczna historia życia czwórki ludzi, mistrzowsko opisana przez pochodzącą z Alaski Bonnie-Sue Hitchcock, jedną z najbardziej obiecujących współczesnych pisarek. Tej książki nie da się zapomnieć.'



4."Nothing More" Anna Todd



"Kiedy Dakota, dla której przeprowadził się do Nowego Jorku, nagle oświadczyła mu, że to koniec, świat Landona legł w gruzach. Chłopak dzieli życie między pracę a studia, wieczory spędzając przed telewizorem z Tessą – również pogrążoną w smutku po rozstaniu z Hardinem. Landon nie spodziewa się, że odwiedzająca ich czasem koleżanka dziewczyny, urocza cukierniczka Nora, zawróci mu w głowie… akurat wtedy, gdy Dakota ponownie spróbuje odnaleźć w jego ramionach schronienie. Landon czuje, że z tej sytuacji nie ma dobrego wyjścia i prędzej czy później czyjeś uczucia zostaną zranione. Co gorsza, wizytę w Nowym Jorku zapowiada Hardin. Landon jest rozdarty. Nie chce zranić uczuć Tessy, ale jednocześnie zależy mu na poprawieniu relacji z przyrodnim bratem. Będzie jednak musiał opowiedzieć się po jednej ze stron. "


5."Elementarz Stylu" Katarzyna Tusk



"Po czterech latach prowadzenia najpopularniejszego w Polsce bloga poświęconego modzie i stylowi życia, jego autorka napisała i zilustrowała swój własny "Elementarz stylu", w którym łamie stereotypy na temat mody i zdradza sposoby na to, aby zawsze wyglądać szykownie.
Książka pozwala zrozumieć, że styl i elegancja są dla każdego, kto gotów jest zaakceptować kilka uniwersalnych zasad. Pełno w niej interesujących obserwacji i praktycznych uwag wynikających również z życiowych doświadczeń autorki.
„Elementarz stylu” sam jest przykładem wydawniczej elegancji. Płócienna, twarda oprawa, ponad setka zdjęć i estetyczna zawartość to także atuty tej książki, która z pewnością może stać się dopełnieniem nawet najpiękniejszych książkowych kolekcji.
Każda kobieta, która chce wyglądać dobrze, nie marnując przy tym za wiele czasu i pieniędzy, powinna być „Elementarzem” w pełni usatysfakcjonowana."






A Ty, co planujesz przeczytać tej jesieni? :) 

Emi.

28 komentarzy:

  1. Książką "elementarz stylu" mnie zainteresowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W szczególności zaciekawiła mnie pierwsza książka, którą przedstawiłaś w poście.Tej jesieni chciałabym przeczytać książkę pt. " List z przeszłości". Na obecną chwilę mam mnóstwo obowiązków, także muszę znaleźć czas na czytanie ^^ Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe te książki ;D

    rilseee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa książki Kasi Tusk, zbieram się za jej kupienie już ponad rok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Elementarz stylu zostanie zakupiony po wypłacie :D Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki zapowiadają się ciekawie. Przy następnej wizycie w empiku, na pewno po jakąś z nich.

    https://martynakochanowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wiem tylko, że na pewno przeczytam najnowszą książkę Hoover :)
    Pozdrawiam cieplutko
    www.just-do-one-step.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawe książki, ładne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako, że jestem książkoholiczką wszystko o czym napisałaś dodaję do listy do przeczytania, o Prawie Mojżesza już wiele dobrych opinii słyszałam. Obecnie czytam "Kiedy Odeszłeś" czyli 2 cz. Zanim się pojawiłeś.
    https://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne książki :) Ja przez szkołę nie mam czasu na czytanie książek :(
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja planuję przeczytać jakiś mocny kryminał :D

    deathbeds19.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dear, I'm in love with your blog posts and photos! We can be good blog friends ^_^ I'm following you on GFC #538, how about to follow me back, I would be glad? ♥
    www.limitededitionlady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. ja mam sporo ksiazek kupionych na jesien , aktualnie czytam Stephena Kinga - Wszystko jest względne :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. "Elementarz" czytałam jakiś czas temu i uważam, że to fajna książka, która pomaga spojrzeć na swoją szafę pod okiem pasujących do siebie rzeczy. "Światło, które utraciliśmy" kupiłam jakiś czas temu, ale kiedy po nią sięgnę to nie wiem:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Pjooona! Też nie lubię niemieckiego i jesieni!:) Życzę powodzenia w nauce ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapach domów innych ludzi - koniecznie muszę przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. "Elementarz stylu " chyba najbardziej mnie zaciekawił i sama siegnelabym po ta książkę ;)
    Pozdrawiam !
    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Chętnie przeczytał bym Elementarz stylu Kasi Tusk ! Bardzo ją lubię.
    Dodał bym do tego jeszcze Nothing More .

    OdpowiedzUsuń
  19. Chciałabym przeczytać kiedyś Elementarz stylu, bo lubię tego typu książki :)
    MÓJ KANAŁ NA YT-KLIK
    NOWY POST-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  20. Na pewno przeczytam Elementarz Stylu:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe zestawienie! O "Świetle..." już myślałam jakiś czas temu, ale najbardziej zaciekawiły mnie "Domy..." :)
    http://herbartium.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Huh, chyba też spędzę kilka jesiennych wieczorów na przeczytanie Nothing More od Anne.

    OdpowiedzUsuń
  23. Od bardzo dawana zamierzam kupić książkę " Prawo Mojżesza" muszę w końcu to zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Światło, które utraciliśmy i Zapach domów innych ludzi mnie kuszą... Już mam na maxa zapełnioną listę książek do przeczytania, ale może gdzieś wcisnę jeszcze te :D Niech tylko znajdę wolny czas to sobie ponadrabiam.

    https://klaudiahrynczyszyn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuję do dalszej pracy! :)